onsdag 29 juni 2011

Vi hade iaf tur med vädret

Idag e sån där dag som bara jag e expert på å fixa till.

Hovis skulle komma senast 9 i morse. Ja vaknar av telefonen 8.40!!
Panik, Fred kunde komma hem o ja körde snabbt ner till hästarna. Vi kom samtidigt hovis o ja.

Ida o Emilia fick sällskapa med honom medan ja åkte hem o åt frukost. Tog sen med mig hela skaran ner o betalade o städade i stallet, maken till rent stall har ja aldrig sett.

Vädret e ju härligt så jag o "de små" skulle picknicka ute vid poolen.
Har ju börjat med staket där nu.

Pojkarna bada, ja satt i skuggan o Lova låg på täcke, MYSIGT!!!

I några min, Lova blev skrikarg ville INTE ligga där, inte i vagnen utan bara bli buren.
Isak frågar: Vart e Prins?

Hjälp, hunden va borta. Han kommer alltid när man ropar. Leta så gott ja kunde från min lilla skuggiga plats, Lova vägrade ligga vagnen. Ingen hund, fick faktiskt ringa hem Fred.
Tog cykeln o cykla ner på vägen, då hör jag: Han e här!

Han kom uppifrån garverit med tungan ända ner i backen o la sig direkt i skuggan. Han är numera inne i tryckt förvar.
Lova skrek om ännu mer nu.

Å dagen e bara halv tid. Hur ska detta sluta?

Lova har precis somnat, ska försiktigt lägga henne i vagnen o dricka kaffe o kanske hinna njuta lite också.....
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar