lördag 28 januari 2012

En trevlig kväll och goa ungar

 

I går fredag va jag bortbjuden på lite ljusparty och tjejkväll. Halv sju började kvällen och jag tänkte inte vara borta så länge. Lova skulle nog behöva mig, tänkte jag.

Det va en MYCKET trevlig kväll, verkligen och när sms:et kom om att Lova började bli lite otålig blev jag mycket förvånad. Klockan visade 23.34!!

VA, vart hade kvällen tagit vägen? Men när man har kul så går ju tiden fort. Måste nog faktiskt säga det igen, det va jätte trevligt och roligt, jag kände mig nästan onykter när jag gick därifrån. Å då hade jag druckit fanta hela kvällen.

På förmiddagen idag visade Lova dock att hon var lite missnöjd med mammans utsvävningar kvällen innan. Allmänt kinkig och tuttig men kunde baske mig inte somna.

Så vi slappade i soffan och spelade Super Mario, Filip älskar att titta när vi spelar det. Isak har idag varit en sån där jätte jätte go unge. När vi satt tätt ihop i soffan och spelade så sa han:

Mamma, du luktar så gott!

Lilla gubben, själv kände jag mig oduschad och allmänt ovårdad.

Efter ett tag kom nästa:

Vet du vem jag tycker e gulligast i den här familjen?

Nej, sa jag.

Lova, å så du. Jag kan inte bestämma mig.

Men, då smälter man ju.

Efter dom fina orden så åkte vi en sväng ut till Östa och kolla lite. Å ikväll ska jag faktiskt festa till det med en chokladmuffins.

Sen har jag ju upptäckt att jag har en ganska bra kamera. Jag köpte för ett antal år sedan en Nikon D någonting (60 el 90 vet inte ens det) och har liksom bara knäppt kort som vanligt. Ända tills jag upptäckte att mamman i Familjen L ALLTID har sin kamera med sig, en Canon, och hon får ju så fina kort.

Svårt är det ju för henne att förklara hur jag ska knäppa men jag har börjat lite smått och experimentera och vrida lite på rattarna. Tog ett gäng kort på Lova när hon åt sin älskade blåbärspuré.

Men ska jag vara ärlig så ser jag inte direkt någon skillnad på korten. Kanske ev. att bakgrunden på nått kort blev otydligare, eller nej – ingen skillnad direkt

Sätter in några ändå..

 

Nu måste jag skynda iväg, Lova har blivit bästis med sin storebror Filip. Ska visa senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar