tisdag 17 januari 2012

Risk för tråkig läsning

 

I går när jag va ute och väntade på taxin med Filip så kände jag bara, å så skönt det skulle vara om jag kunde ta tidiga morgon promenader. Så där tidiga så man äter frukosten när man kommer hem.

Det har jag velat länge, men eftersom vi har ganska många barn och små också så har det liksom inte funkat.

Tills jag kom på. Om jag ställer klockan 15 min tidigare varje morgon, dv.s kvart i sex.

DÅ HINNER JAG!

Fred åker ju inte till jobbet förrän kvart i sju ungefär. Lova och Isak sover (oftast) så det skulle ju gå.

I går blev det dock ingen promenad och jag syndade också, genom att äta en sån där himla god chokladmuffins IGEN!

Så i morse ringde klockan 05.45, eftersom jag va så fruktansvärt trött så snoosade jag 3 gånger! Men jag kom upp strax efter sex iaf, då va jag i valet och kvalet.

Men nej, ut bara. Blev absolut inge långt, då jag gick upp lite för sent, men jag gjorde det och det va faktiskt skönt! Jag tror och hoppas jag kommer fortsätta med denna morgonsyssla.

Sen har vi nu tagit en förmiddags tur med Lova i vagnen fram till jobbet. Lille Prins fick följa med och han är då inte van att gå civiliserat i koppel inne i samhället.

USCH! TRÅKIGT, ska det bara bli tjat om motion nu?

Nej, då. Det tror jag inte. Men samtidigt så är ju det här lite av en dagbok för mig (inte så hemlig dock) och jag tror (det känns så) att jag blir lite mer motiverad och peppad av att skriva om det. Skaffade mig en sån där träningsdagbok ( på funbeat) men nej, känns inte som den kommer bli använd. Jag är ju trots allt ingen träningsmänniska, mera en bara-vara-hemma-och-njuta-människa.

Ja, ja, men för att skriva om något annat. Va och handla på Ica igår och då satte dom fram så fina tulpaner. 2 förpackningar fick följa med hem, härligt rosa va dom.

tulpaner                                                                                                                          tulpaner1

En bukett i hallen och en på köksbordet.

1 kommentar:

  1. Härligt med tulpaner och morgonpromenader.
    Här blir det oftast en långpromenad på kvällen. Då kan jag sova bättre.
    Tack för rara ord hos mig.
    Kram Stina

    SvaraRadera