tisdag 24 januari 2012

Rekord!

Dagarna går så fort nu. Lova har hunnit bli hela 10 månader!

10 månader och matvägrar ÄN. Eller ja hon får ju i sig lite. Vaniljyoghurt och blåbärspuré funkar, så även lite frukt och lite smörgås med leverpastej.

Men det blir liksom inge mer, får väl se vad BVC säger imorgon när vi ska dit. Provade lite välling härom veckan och det gick lite lite bättre å nu ikväll fick hon i sig hela

25 ml!! Rekord, tyvärr vill hon ju inte suga på nappen utan det fick bli direkt ur ett glas. Men bara hon dricker.

Har hunnit med en hel del motion sen sist jag skrev. Gymmet i torsdag, testade löpband, jag som inte kan springa. Men så roligt det var även crosstrainern va rolig.

Så nu är våran gamla crosstrainer avdammad och åtdragen i skruvarna och den har även fått flytta upp, inte särskilt snyggt men det ska vara enkelt.

Så är det ju morronprommis nästan varje morgon också, så himla skönt. Fast jag är glad att jag har sällskap, annars tror jag nog att jag hade slagit av klockan och somnat om, åtminstone hälften av gångerna.

I fredags va vi även till Uppsala och bowlade, mycket uppskattat av barnen. Bowla va något som inte va bra för fogarna, herre gud. När ska det ge med sig, jag trodde dumt nog att det skulle försvinna i samma stund som bebisen kom ut.

Vi hade även trevligt besök på fredags fm av Familjen L 

Emilia knäppte så fina kort på dom två små som jag måste visa

DSC_0484DSC_0485DSC_0486DSC_0487 

                               DSC_0488

 

I dag har jag haft chefen hemma på besök, va riktigt trevlig,t nästan så jag skulle kunna tänka mig jobba lite igen, men bara nästan. Strax innan hon kom så lyckades Lova sätta sig under bordet och kom knappt därifrån, kunde inte låta bli att ta fram kameran.

DSC_0507DSC_0508DSC_0510DSC_0511DSC_0512DSC_0514DSC_0515DSC_0516DSC_0518

I morgon är det en fulltecknad dag, först våla på 10-mån koll med tandläkar prat och sen Heby och IUP samtal med Filips fröken.

Så nu blir det sängen

4 kommentarer:

  1. Hallå där!!
    Sötnosarna som sitter o leker på golvet. Jättefina kort!!

    Är imponerad av din målmedvetna träning. Så kör så att det ryker!! Å bra jobbat!!

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Hej hej. Duktigt av dig att ta dig ut så där.
    Jag längtar också ut,vill ut med barnvagnen och bara gå,men jag känner mig nog inte helt säker ännu med nyttbarn och vinter,halt och allt det där,men snart så!Här får man ju även akta sig för alla livsfarliga lastbilar som kör FORT,får nog skaffa staket när Knut blir i springstadiet. Ha en bra dag! Isabelle

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kort! Jag längtar tills jag får komma tillbaka till träningen jag med, går du på gymmet mitt emot bibblan? Har hört att det ska vara bra där. :) KRAM!

    SvaraRadera
  4. Ja, nu känns det riktigt bra att va igång. Jag hoppas innerligt att detta kommer hålla i sig, är ju så skönt att bara va ute och gå.
    Men som du, Isabelle, skrev lastbilarna å även en del som arbetar på garveriet, kör som galningar.

    Martina, Jag går på gymmet i Östa. Fick nyligen veta att det vid bibblan forfarande va kvar. Du får snart börja motionera med vagn :-) kram

    Ha det gott

    SvaraRadera