lördag 14 januari 2012

Slöaste dan på länge

I morse tog jag in hästarna, hovis skulle komma.

Sen åt vi frukost. Å det är i princip det jag gjort idag.

Frukosten är det enda jag lyckats förändra. Jag intalar mig att man inte kan förändra allt på en gång. Nyttigare mat/fika och motion får vi ta senare. Fattar inte, jag hade sån motivation – tyckte jag – så bara försvann den.

Iaf så kom hovis, han fick av en sko sen snurrade det till rejält. Han fick komma in och vi började med kaffe, efter 2 timmar inne i vårat kök va han fortfarande yr, så vi fick skjutsa hem honom.

Han hade fått sig en knock av en häst igår och det var nog det som “satt kvar”.

Sen har vi bara varit. Vi har inte gjort nått, absolut inget. En riktigt tråkig dag, jag orkar inte ens plocka och tvätta eller dammsuga allt som jag hade tänkt gjort idag.

Å nu sitter vi och funderar på mat till kvällen, ingen orkar vare sig laga eller åka och handla.

Vilken slö dag, i morgon får det INTE bli så här.

Här kommer iaf en bild på en som inte är slö

2012-01-14 10.08.45-1

Hon är helt makalös denna katt, ibland riktigt rolig och ibland riktigt jobbig. Efter lekstunderna ligger hon på fällen framför kaminen, då e hon söt.

Nej, rycka upp mig. En dusch och lite smink till kvällen så kanske man känner sig lite piggare och gladare. Det e ju ändå lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar