onsdag 12 september 2012

Nu e jag allt annat än glad

Snarare är jag riktigt förbannad!
Jag kan inte med ord ens säga hur arg jag är.

Det knackade på dörren för en stund sedan, utanför står en människa från Länsstyrelsen med en anmälan i handen.

En jävligt feg person har alltså anmält att jag har en häst som har fång och att hon går i en jätte liten hage med bara stenar och anmälaren vet heller inte om hästen fått behandling. Vi gick upp i hagen och tittade ner i den större delen av hagen och då typ log dom lite och sa åh, för solen sken så fint där nere. Dom hade med andra ord en BRA hage!

Sen om hon inte fått behandling:
Din fega fan. Jag har haft veterinär ute 4 gånger!! till den hästen, kom gärna och betala mina räkningar så får du se hur mycket jag lagt ned på den hästen.

Hur som, det två från länsstyrelsen och en praktikant, gick in i hagen och tittade på alla 3 hästarna och konstaterade att ingen av dom såg särskilt svältfödd, sjuk eller dålig ut.
Å den den där fånghästen kunde dom inte ens kunnat tro att det var en fånghäst, hon såg ju också fin ut.
Ligghallen som vi har var större än vad den ens behöver vara och all halm dom hade där inne tyckte dom va såå bra att dom gick och åt på.

Vi gick vidare in i stallet, där då den där fega jävla människan tyckte att hästen hade fått stå i en för liten box.
Då vill jag bara meddela att alla 3 boxar var STÖRRE än dom behöver vara. Å takhöjden va ju inga problem sa den ena och skratta lite.

Så tänker jag lite så här. Vet den här fega personen att hästen har fång, då borde ju människan ha pratat med antingen mig eller "de mina". Å har man gjort det, då vet man också att jag har haft både vet. och hovslagare ute. Å har man bara hört det i förbifarten, varför kan man då inte fråga den personen man hörde det ifrån, herre gud stackars häst har den fått behandling?

Jag tänker INTE be om ursäkt för mitt fula språk i detta inlägg för nu är jag riktigt riktigt förbannad å då är jag inte rolig att tas med.

Sen vet jag ju att jag bor precis vid sadelmakeriskolan i Tärnsjö och många hästmänniskor går förbi varje dag, men hur dom då skulle vetat att hästen haft fång fattar jag inte. Alltså resonerar jag så att du som nu är så jävla feg känner mig.

Då hoppas jag också att du läser detta, så du nu får reda på att allt var bra med hästarna och att alla måtten på boxar och ligghall var mer än bra.

Tack för mig.

Just det, kom på. Både veterinär och hovslagare tycker att hagen vi har är perfekt för en fånghäst, bara så att du vet....

5 kommentarer:

  1. Blir helt chockerad av vad jag läser, trodde faktiskt inte att detta kunde ske då jag vet vad du gjort gör Aska.. Att man aldrig ska sluta förundras över människosläktet har jag lärt mej men detta???
    Blir riktigt arg och förbannad även jag, uppenbarligen är det någon som kör/ går förbi ofta och få tycker jag att man kan knacka på om man är orolig över hästarna. Vi får se det som positivt att länsstyrelsen gjort ett godkännande av vart hästarna går och bor!!!!
    Vi kanske ska göra nån skylt o sätta upp?????

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet, hoppas hon/han /den läser detta och skäms!! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja vad ska man säga! Än är inte sista idioten född.. Försök att inte slösa för mkt dyrbar energi på människan som inte har ett liv. Kram!!!

    SvaraRadera