söndag 3 juli 2011

Sommar....?



Vi började ju med staketet runt poolen och satte upp ett litet tak (paviljong heter det visst) över möblerna, så jag kunde sitta där ute hela dagar och njuta när pojkarna badar.

Tyvärr ser det fortfarande lika ut, vart tog sommaren vägen? Halva staketet är uppe iaf och det blir riktigt bra.


ÄNTLIGEN i lördags fick jag en ny dammsugare! Som jag har svurit över den andra. Den gick såå lätt, nästan för lätt - den rullade förbi mig. Nu är det ju riktigt roligt att dammsuga igen.


Det bästa av allt var ju att den var VIT!


Det vill ju till att vi passar ihop, jag och dammsugaren. För vi kommer umgås 1-2 gånger/dag




Har funderat på det där hur många gånger jag faktiskt dammsuger. Är nog ingen som tror mig, för här är det stökigt och hundhårigt jämt ändå, jag fattar inte. Jag kan plocka och städa en hel dag, sen hinner knappt barnen och för all del även Fred inte ens sätta foten innanför dörren så är det stökigt igen. Det kanske ska synas att man har 4 barn, 2 hundar och 1 katt.....




På lördag em/kväll så åkte vi ut på en liten utflykt med Emilia´s kompis familj. Vi åkte inte så långt, vi åkte till en liten strand och hade med oss grillar. Korvbröden glömde så klart vi hemma. Men det va inte det värsta. Vilken blåst!


Det var skapligt skönt väder när vi åkte, men när vi kom fram så blåste det så ända in i norden. Vi fick försöka ställa bilarna som lite skydd där vi skulle sitta. Men vi grillade och en del badade sen åkte vi hem.


Tanken va att vi skulle fika hemma hos oss och sitta vid poolen nu när vi gjort halft om halft klart där. Men vi fick sätta oss inne på altan istället. Trevligt blev det iaf. Spontana sammankomster är oftast väldigt trevliga, sånt gillas!!!





Sen blir ju den här lilla gumman så stor
3½ månad.



Satt och räknade efter och den 10/7 har jag varit hemma i 6 månader. Vart tar tiden vägen, jag vill stanna den ett tag, vill ha bebis lääänge.



Snart är dom ju så här stora:



Markus 10/6 2011


Nu har han slutat 9:an tänk så fort det går.


Jag minns när mamma Markus skulle börja jobba, då fick han vara hos moster Linda. Å en dag hade mamman missat lämnat med "snutten" oj oj va ledsen han va. Jag försökte med allt möjligt, hittade ett ljusblått lakan och lilla Markus tystnade och sträckte fram händerna, och så var det fel....


Men det är väl en sådär 15 år sen.


Nej, nu är det dags för sängen. Jag undrar jag vad det blir för årstid imorgon.....


2 kommentarer:

  1. Allt nytt man köper är ju ofta inte absolut nödvändigt - MEN - en ny dammsugare - TACK! Nu ser jag fram emot nästa barnvakts-tillfälle hemma hos Er, då ska den testas........

    Mother

    SvaraRadera
  2. De e riktigt kul att dammsuga nu...

    SvaraRadera