söndag 10 juni 2012

Hemsk vecka

Vilken vecka vi har haft. I onsdags morse/natt, självaste Nationaldagen hamnade vi på akuten med Emilia. Hon hade kräkts så gräsligt så hon svimmade, inte bara en gång utan två.

Å då tyckte man på 1177 att då åker man in. Sagt och gjort, ringa och väcka mormor kl.4 på morgonen är lika jobbigt som det faktiskt är att bli väckt av telefonen så tidigt.


En riktig undersökning fick hon, riktigt kollad blev hon, skönt. Även om vi åkte hem med en fortfarande magsjuk Emilia så kändes det lugnt.

Hon återfick inte färgen i ansiktet förrän på fredagen.

Då åkte vi på studentfirande i Sala, å vad händer då. Lova blir "dålig" hon får knepiga märken som vi hamnar på akuten för att visa upp. Å Lova och jag hamnar i precis samma rum som för två nätter sen. Jag hoppas dom hade sanerat sen magsjukan.

Blev några jobbiga timmar där, för å inte tala om Fred å övriga barn som sitter ute i bilen. Dom sov när vi kom dit å jag trodde ev att det skulle gå fort. Halv elva va vi inne och först 02.20 kunde dom åka hem. Lova och jag fick dock vara kvar.

Inte förrän efter tre på lördags em fick vi åka hem.


Å mitt i allt elände så fyller ju våran Filip tio år imorgon.

Vi hade tänkt kalasat idag men vi orkade inte. Men nu på kvällen firade vi han lite i förskott, å nu har vi alla suttit och tittat på ny film som Filip fick, han skrattar gott åt den.


Nu önskar vi oss en lugn och skön vecka.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

  1. Ja fy fasen. Det blev riktigt omtumlande. Lovas "sjukhustripp" sitter i än.... trots att det slutade väl.



    /M

    SvaraRadera