måndag 4 april 2011

Vardag igen

Här har vardagen infunnit sig.


Lova har fattat det här med storasyskon o tider. Lagom till jag ska gå ut med Filip till taxin så somnar hon, idag när Isak skulle till dagis blev sovtiden precis lagom till vi skulle åka - Perfekt med andra ord.


Idag har också storasyster varit hemma, hon e en perfekt "bebis-passare" medans mamman behöver göra vardagliga saker som att klä på sig.


Just nu är det ganska mycket att stå i. I fredags blev vi ju så officiellt företagare. Vi "förlorade" en vecka i våran planering då Lova föddes, så nu är det full fart.

Inhandling av diverse kontorsmaterial, kontoret ska färdigställas, jag ska lära mig bokföra..... ska bli spännande

Men det känns bra och Fred har nyss kommit hem, mycket jobb så här när sommardäcken ska fixas och läggas på.

Fina "Lycka till" blommor har vi fått

men dom njuter jag av hemma!!



Det tråkigaste är att jag fortfarande känner av min foglossning. Jag trodde att den skulle försvinna sådär bara i ett nafs så fort bebis vart född, men så var det visst inte. Googlar man på det så är det inte jätte upplyftande, kan sitta i lääänge. Så jag väljer att ta det lugnt, även om det kliar i fingrarna, vill plocka, dona, tvätta, promenera och allt möjligt men det går inte.


Har trott mig haft foglossning tre gånger tidigare, det har jag nog inte haft..


I fredags hade vi trevligt/kärt besök.

Mamma´s lilla sessa hade sin första kompis här, tyvärr fick jag inte fram någon kamera, men det fick kompis-mamman och vi hoppas på en bild av henne.




Nu ska vi ta en kvällsfika innan Filip somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar