måndag 21 februari 2011

Sportlov

Kan inte påstå att vi sportar något direkt.

Filip och Isak är på fritids resp. dagis Fred jobbar, så endast Emilia o jag är hemma.

Hela långa dagen gick, vi gjorde ingenting absolut inget. Jo, vi gick ut med hundarna efter lunch. Mycket sakta går det och det känns....

När klockan blivit eftermiddag tyckte jag ändå att något skulle väl göras, mest för Emilia´s skull, själv trivs jag på soffan.

Vi satte oss i bilen och åkte till Våla, vi skulle gå in på Sanna´s Hobby och se om det fanns något roligt pyssel. Även en butik till som jag tänkte passa på att besöka.
Vi kom till Våla och möts av:
Måndagar: STÄNGT

Jaha, men det var ju en butik till, vi går dit och möts av samma roliga text.

På vägen hem ringer vi till en vän som bor mellan T-sjö och Våla, trevligt besök av oss liksom.

Hon svarar, jag jobbar! MEN, jaha då åkte vi genom lite små byar och kommer fram till pappa Fred´s arbetsplats c.a 15. Vi ringer: "Vart är du?"

-"jag är inte där, jag är på vulken."

Har man otur så har man.

Emilia och jag kom iaf hem halv fyra och sportlovet hade väl kunnat börja bättre.

Men men, imorgon blir det fullt upp. Bakning, BM-besök OCH Sanna´s Hobby står på schemat.

Hej så länge

1 kommentar: