måndag 30 maj 2011

Iglar svansar och funderingar

I går la jag Lova i spjälsängen strax efter 22. Hon sov ända till HALV SJU halv sju liksom. Visst har jag fått sova bra ända sen hon kom, men så länge - kände mig riktigt utvilad.

Kanske var det därför som liten Lova förvandlades till igel och bara har velat lega på mitt bröst idag. En mycket söt och go igel men EN HEL DAG.

Jag som hade tänkt städa lite här och där och lite överallt idag.
Men där har jag suttit med datorn lite chickt på armstödet på soffan, har gjort några försök men icke.
Har hittat en blogg som jag börjat läsa och jag har helt fastnat för den, blir som inspirerad och får en att fundera lite. Tyvärr blir man (jag) ju väldigt trött av att inte göra någonting och att bara sitta där.

Vid 14-tiden kom Isak hem och lugnet försvann i samma sekund som han steg innanför dörren, han kan prata han. Oftast kommer det en massa kul ur den munnen.

Ganska direkt:

Mamma, kan vi spela hästspelet?

Mm, vänta lite *läser på datorn*

Typ 5 sekunder: Mamma, kan vi spela då

Ja, vänta lite bara. *gäsp*

Då fick jag rycka upp mig, inte vill jag vara en sån mamma. Fick bända loss liten varm igel och lägga i vagnen, tassade tyst därifrån.


Isak har fått dille på detta hästspel och vi spelar det VARJE morgon när vi äter frukost, så det va egentligen inte så synd om honom.

Spel, mellis och en kopp kaffe på det så kände jag mig genast piggare och gladare. E ju mycket roligare va en sån mamma.

När barnen tänker tillbaka: Mamma satt bara vid datorn....... nej, tack! En glad och engagerad mamma vore ju kul att bli ihåg kommen som.

Strax efter 16 kom Fred hem och Isak blev som en svans efter honom, allt för att inte missa när han åkte tillbaka till vulken för att jobba lite till.

Liten igel försvann ganska precis då och blev en glad lite bebis igen Emilia, Filip o jag kunde så äta mat i lugn och ro.

Nu har dom kommit hem från jobbet igen och Isak hade så mycket att berätta så jag tror han fick ur sig 2 meningar på samma gång. Det framgick att han hade tjänat pengar och handlat godis för.

Sånna här dar behövs också, jag har kommit på hur jag ska må bättre/bra själv (inte för att jag mår dåligt, men ändå..) var glad, tänk positivt och sånt där.

Nu ska jag vika servetter, OM det går. Igeln är tillbaka, Iska vill bygga garage, Filip vill titta på program som inte finns och då hör jag hur Isak frågar Emilia Å hjälp tänker jag men hon gick snällt upp och hjälpte honom ner med garaget, du e så duktig Emilia <3

En kopp kaffe på det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar