onsdag 4 maj 2011

Slö o ostädat vs aktiv o städat

Sitter i soffan oduchad o allmänt ofräch och i mysbyxor som är aningens för små, har fortfarande de flesta kilona kvar :-(
orkar inte städa och plocka, har inte ens dammsugit idag - herre jösses liksom, jag som alltid dammsuger innan jag äter frukost - orkar inte, har inte lust.

Borde börja gå ut och gå, orkar inte, sitter här med mina för tajta mysbyxor istället.
Tvättberget växer, orkar inte slå på maskinen ens.

Borde fixa i köket, så det blir klart någon gång, orkar inte, har ingen lust.

Sitter i soffan med dom där hemska mysbyxorna på mig och snosar på liten flicka-bebis, det ÄR mysigt och det orkar jag. Jag njuter av att snosa på hennes små strån.

Ändå får jag så dåligt samvete av att jag inte orkar gå ut och gå med henne i vagnen. Tvätta, plocka, dammsuga, hänga tvätt och ändå vara sådär tipp topp fräch och trevlig och glad.

Jag sitter i stället här och snusar bebis medans Filip och Isak tittar på tv och blir osams med jämna mellan rum.
Kanske en helt vanlig dag hos en småbarns familj.

Jag blir bara lite allmänt irriterad och SLÖ när stöket och tvättberget håller på att ta över hemmet.

Men tiden går ju så gräsligt fort och snart har jag ingen bebis-flicka längre, så jag tror nog det är ok och sitta här och var även om det känns som om jag borde.......................

Nä, nu ska jag gå och göra lite nytta iaf, skala potatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar