tisdag 6 september 2011

Köpe och köpe

Som Emil i Lönneberga´s pappa säger.

Emilia vill köpa, hon vill köpa en egen Ragdoll. En katt som inte är så jätte billig.
Så en kväll kom hon ner med sin kamera i högsta hugg. Mamma, om jag säljer mina schlaich hästar och får ihop pengar, kan jag få köpa en katt då?

Å så visade hon bilderna hon tagit. Jag måste säga att jag blev väldigt imponerad, hon hade till och med fixat bakgrunden, jätte fina bilder blev det.
Tänk hur hon har lekt med dessa hästar. Å nu ville hon sälja dom, ja va ju visserligen några år sedan hon lekte med dom.

Så igår, kom pappan hem och visar en annons på blocket på en korsning mellan ragdoll och norsk skogskatt. Att bara visa en sån för henne, måste ju betyda att han tyckte hela upplägget va ok. Sälja plast hästar och köpa egen katt.

Så här fina bilder hade hon tagit:



Hon har MASSOR med sånna här hästar och det här är endast ett litet smakprov.

Hur som helst, jag kom hem från f.möte och Emilia visa blocket bilden återigen! och sa:

DEN HÄR ÄR MIN!!!

Jaha, är den? Japp, pappan hade visst ringt och nu va allt klart. Den ska hämtas om någon vecka. Jag har knappt haft något att säga till om, men söt är den ju.

Ja, hästarna då. Va det någon som köpte dom? Ja, det var ju faktiskt det.

VI, köpte dom. När hon hade visat dom där bilderna och jag vet hur mycket hon har tyckt om dom kunde jag bara inte låta henne sälja dom.

Så nu, nu när alla barn har somnat, ska Fred och jag gå och leka med våra hästar.

1 kommentar:

  1. Så blev Du med katt då Emilia - GRATTIS! Den var ju hur söt som helst........

    Mormor

    SvaraRadera