fredag 11 november 2011

Skämsnivån e på topp

I dag va äntligen dagen kommen då Bamse skulle få piffas upp lite.

Jag vet ju att Bamse e ovårdad och att då behöva lämna in honom på trimkompaniet hos hund människor, de va inge kul.

Jag sa direkt till tjejen att jag skäms, att jag knappt vill att folk tar i honom. Det va minsann ingen fara, sa den unga glada tjejen. Sen kom den lite äldre som nog lär de yngre. OJ, det kommer bli massa svart här inne. Ja, jag sa ju det: jag skäms sa jag igen.
Hon gick för att hämta kameran, ville ta en före och efter bild.

När hon kom tillbaka hade hon inte bara kameran med sig utan hela Morgongåva.
Här kommer alla elever, sa hon. Det gick som ett sus genom rummet. Då sa en elev: E han en gammal utställningschampion?
Hon såg alltså hunden och inte bara allt skitigt och löst sittande hår.

Dom lovade mig att jag skulle få tillbaka en fin hund. Tack för det
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. Va roligt..... och FIN blev han, intygar

    Matte-Mormor

    SvaraRadera