lördag 17 december 2011

Dum och dummare

Skulle åka till affären och inhandla viktiga "saker" så som köttfärs till bullarna som ska rullas, ingredienser till havrekex å lite knäck och kola grädde.


Väl i affären så visste jag ju inte hur mkt köttfärs som behövdes. E det bara jag som köper färdiga?

Fick iaf hjälp, av både personal och andra kunder, så två kg köttfärs finns nu här hemma.


Så när jag kom hem skulle jag börja med havrekexen, ops hjorthornssalt. Bara att åka tillbaka. Väl hemma visade det sig att påsen innehöll 25g, ja skulle ha 50.

Ja men vi gör hälften kom vi fram till. Blir så jobbig deg annars, ända tills jag mitt nöt har blandat i ALLT mjöl i hälften av havregrynen!


Den här gången fick Fred åka till affären.


Nu har Fred fått ta över, han kavlar och faktiskt i år får barnen klä granen! Jag vill oftast ha den på mitt vis, men Lova e ju fortfarande väldigt mycket bebis å envisas med att äta på sin mammas i tid och otid.

Så nu fick dom det mkt viktiga uppdraget. Mitt i allt detta kaos ligger Filip och äter ostbågar och tittar på Shrek.

Han tar det hela med ro


Published with Blogger-droid v2.0.1

1 kommentar:

  1. Det har blivit dagens höjdpunkt att följa familjen Seths bravader. Även om alla situationer inte är roliga så sitter man alltid där med ett leende på läpparna....

    Jag säger bara det - hej o hå!!!!

    /M

    SvaraRadera