fredag 16 december 2011

Vart tog den vägen?

Orken, den fattas mig.


Flera dar har jag tänkt att idag ska jag röja och städa.

Jag hamnar i soffan med en kaffekopp i hopp om att orken ska

dyka upp.


Tvättar gör jag, det e inge jobbigt men sen. När det ska in i alla garderober. Fy, flera dagar (veckor snarare, känns det som) har jag plockat kläder från golvet. Så tog jag mig i kragen och gjorde ett ryck en sen kväll, ja då va det ju gjort på 15 minuter.


Att det ska va så svårt.


Eftersom jag ändå har börjat klaga kan jag ju lika gärna fortsätta.

Har ingen ork att städa, då får jag lite smått panik ska ju ha jul här, då blir jag sur och irriterad. När jag ändå är det så retar jag mig på ALLT.

Är tråkig i håret, måste klippa o tona är lite för tjock fortfarande, ja listan kan göras lång


Nu e det motigt.


Snart e det jul, å då vill ja ha MASSOR med julgodis, egna köttbullar mm

Måste göra ett ryck i helgen så jag kan njuta sista veckan, älskar ju julen. Vill bara kunna sitta och titta på granen och lukta på alla hyasinter å lyssna på Carolas julskiva.


Annars e allt faktiskt väldigt bra, ja det är det. Vad gör väl lite stök


Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar