tisdag 13 mars 2012

En lugn vecka…

 

I går var det Uppsala och hab som gällde. Pappan jobbade, Emilia va hemma från skolan och jag skulle så åka med Filip, Isak och Lova.

Som alltid blir det ju lite stressigt men iväg kom vi. Halvvägs till Uppsala hör jag Isak:

Jag har ont i magen.

Jaha. Igen tänker jag. Han är ofta dålig i magen. Efter ett tag:

Jag har jätte ont i magen

Vi stannar nästan inne i Uppsala och går ur bilen och tar lite luft, det slutar med att han tar en banan. När vi sen väl träffar sjukgymnasten så berättar jag om magen och vi kommer överens om att vi ska skynda på lite.

Tanken va att jag skulle ta IKEA efter hab men vi åker hem i stället. Det här har ju hänt förut, när mormor va med en gång och vi skulle till Gränby, då fick jag ju gå med en påsen i högsta hugg ifall han skulle kräkas.

Väl hemma så e allt som vanligt. Kanske e dags att kolla upp hans mage.

Iaf så kom vi fram till att Filip ska ha en kamera med sig till skolan, så dom kan knäppa lite kort som vi kan titta på och prata om när han kommer hem. Sån tur var så hittade jag våran gamla kamera som är lite trasig men funkar att knäppa kort med.

I dag hade han roat sig med att klättra.

När vi hittade kameran så hittade vi även kort i kameran, titta bara på dom här sötisarna:

DSCN0006DSCN0007DSCN0009DSCN0012DSCN0018DSCN1715DSCN1716

Emilia är 4 år på bilderna och Filip är 1 år och 8 månader. Så himla söt! Dom två sista bilderna är Isak då han är 6 månader.

Tycker faktiskt jag ser att Lova är lika alla sina syskon.

I dag va Emilia, Filip och Isak tillbaka på sina respektive ställen och Lova och jag åkte med grannen till Våla och gick på öppnis. Lova satt på golvet och pillade lite och det dröjde minsann inte länge förrän hon hittade backen med BILAR i.

Det e Lova det. Bilar! Jag som hade gjort allt, hon hade den rosaste och tylligaste kjolen ever på sig, det hjälpte inte.

Trevligt hade vi iaf, däremot hade jag velat haft KAFFE. Vet inte riktigt hur det blev så, men utan kaffe blev jag. Tror visserligen man hade fått tagit det självmant men blyg som jag är så vågade jag inte riktigt…. Men god lunch fick vi.

Morgondagen består återigen av Uppsala och hab. Den här gången följer dock Fred med och endast Filip och Lova. Å i morgon SKA jag hinna till Ikea. På vägen till Uppsala ska vi göra ett stopp i Agersta och lämna av Emilia och Ida som ska prya där en dag. Passade ju väldigt bra när vi ändå skulle åka förbi. Sen ska ju Isak hämtas kl.14 så det blir nog ingen sådär lugn och ska-vi-ta-en-liten-fika-på-ikea-resa utan snarare IN – UT – IN – UT ála sällskapsresan

Just ja, höll ju på att glömma. Mitt nya liv va ute och sprang i söndags. Gjorde iordning maten och in i ugnen och då passade Fred och jag på att springa. Emilia fick barnvakta sina syskon. Tänk så bra det är med lite spridning på åldrarna, jag undrar just ja hur mycket fritid har inte föräldrarna i Familjen Annorlunda, som har så mycket barnvakter….

Iaf så va det JOBBIGT, å ännu jobbigare va det i morse när min morgon-promenad-vän föreslog joggning. Så nu tar jag en mycket skön paus i 2 dagar.

3 kommentarer:

  1. Hej! Vad söta kort på barnen, visst är det märkligt man förstår inte vad åren tar vägen,man märker det just på kort! Va härligt att du börjat springa! då kanske vi kan göra sällskap någon gång! Här är vi ju sjuka igen, hade ju tänkt ringa dej i veckan, men nästa vecka kanske? ;) Kram Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det e helt sjukt va fort det går.
      Ja, det är rätt kul faktiskt men jag måste nog träna lite mer innan jag kan springa med dig.
      Ni får krya på er så får vi ta en träff sen.
      Kram

      Radera
  2. Men.....jag glömde faktist också kaffet,haha...men varför fråga du inte mig...=) Det står vid fönstret ut mot parkeringen och det är bara att ta, det ingår liksom i lunchen. =)

    SvaraRadera