söndag 25 mars 2012

Kalaset, Uppsala (igen) och tävling

 

Kan aningen bli lite  för många kort i detta inlägg.

Lovas kalas blev bra, fast det var köpe-bullar och köpe-kakor, tröttman tar över snart. Men tårtor gjorde jag iaf och tror dom fick godkänt.

I fredags var det så Uppsala IGEN! Nu börjar det bli jobbigt, tycker jag har varit i Uppsala näst in till varje dag i två veckors tid nu.

Jag är TRÖTT och orkeslös, hoppas det vänder snart.

Besöket i Uppsala var till tandläkaren med Filip. Stackars Fille fick både antibiotika och lugnande, inte lätt när man måste tvinga i, men vad gör man? Det gick iaf bra och ett stort TACK till mor min som var med och hjälpte till med Lova under tiden. När vi var klara blev det Gränby en snabbis och Filip va så pass påverkad så han somnade i kundvagnen. Väl hemma igen så var han som vanligt.

Sen på kvällen var vi bortbjudna på mat hos min morgon-promenad-vän. Jätte skönt slippa laga själv, å riktigt gott var det.

I dag söndag var det dags för den allra första tävlingen för Emilia och Ida. Dom va SÅ duktiga båda två. Det gick riktigt bra för Emilia och jag är så stolt över henne. Hon visade tölt och trav. Randver skötte sig exemplariskt, vilket jag kanske inte trodde han skulle göra.

Både Emilia och Ida gick till FINAL och väl i finalen så visade Randver minsann sin tävlingsinstinkt och ville fram och förbi, springa va det han ville. Så finalen gick inte lika bra, men jag är ändå lika stolt att hon överhuvudtaget klarade av honom i finalen.

För Ida gick det bättre i finalen och hon kom på en hedrande 3:e plats.

Nu blir det MÅNGA hästbilder

NU skulle jag vilja ta helg, men det e visst söndag idag

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar