tisdag 8 januari 2013

Usch fy och blä

Hade tänkt mig att uppdatera lite, om hur julen och nyåret va och lite så. Men hallå, vad trodde jag. Jag vet ju att det är våran familj det handlar om.
Då händer alltid något.
Det där mysiga och härliga med julen och alla bilder jag tänkte lägga upp, det liksom överskuggas av allt annat.

Hur som, väldigt hastigt och väldigt oförberedda fick vi tyvärr låta våran fina Aska somna in den 27 december. Hela julhelgen oroade vi oss för henne och till slut gick det inte längre.

Jag tänkte att jag skulle tvätta alla våra hästkläder, nu när vi ändå inte skulle rida på ett tag. Jag tror inte jag visste hur mycket hästkläder vi har när jag bestämde det. Ridbyxor, tröjor, koftor, täckbyxor,  täckjackor, overaller, vårjackor med mera för att inte tala om alla strumpor och mössor och vantar.

Jag har typ tvättat HELA tiden sen Emilia va duktig och tog in allt. När jag äntligen såg slutet i tvätt tunneln så fick Lova magsjukan. Mitt i natten som sig bör när det gäller magsjukan. Å hela hennes säng blev kräksig. Det här va natten till i söndags.
Så kräktes hon några gånger till, på måndag morgon va hon som vanligt. Tills i natt, vi skulle precis gå upp och lägga oss, Lova sov på soffan, på våran vita soffa. Å det kommer en jätte spya. Men va fan, nu? Hon va ju frisk tyckte vi. Mera tvätt och bädda med en uppsjö av kisskydd, så det inte skulle behöva rivas ur flera sängkläder. Vi sov, i några timmar, närmare bestämt till tre. Då kräks Filip, massor! Hans säng och hela golvet. Jaha, mera tvätt och dusch och skura golv.

Ja, så nu sitter jag här. Lova sover i soffan och Filip e förbjuden i soffan och han är förpassad till sin egna lilla fotölj. Kisskydd utdpridda i soffan och på golvet, ja lite överallt faktiskt. Inte för att jag vill att nån ska ha magsjuka men dessa två är dom värsta. Det finns inget som heter: usch jag mår dåligt och har ont i magen.
Utan det liksom bara kommer, oj du mådde visst dåligt.

Den där tvätt tunneln är ganska mörk igen.

2 kommentarer:

  1. Fy sjutton! Vi tänkte nästan titta upp till er i dag... men nu har vi ändrat oss!! Hoppas det inte blir fler sjuka, ha det så bra det nu går!
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår er. Har funderat själv på om jag skulle flytta ett tag, men det e nog försent nu....

      Radera