torsdag 11 april 2013

En månad senare

Hej bloggen!
Har inte haft lust/ork/tid att blogga.
Inte för att det inte hänt något senaste månaden utan det har bara blivit så. Faktiskt så har jag inte ens läst en enda blogg av alla det jag brukar läsa.

Har inte tänkt så mycket på huruvida jag ska fortsätta eller ej, har inte tänkt alls på bloggen faktiskt. Tills i dag.

Jag undrade när jag köpte mina bästaste Hunter stövlar och började söka i bloggen. Å se där, i juni förra året minsann. Då började jag liksom läsa min egen blogg och läste om så mycket som jag redan glömt bort.

Då slog det mig hur bra det faktiskt är att skriva, oavsett om någon läser eller ej, allt som man tror och som man vill komma ihåg som man faktiskt inte gör sen. Även om det kanske bara e små saker så är det riktigt roligt att gå tillbaka och minnas.

Så nu ska jag försöka igen! Kan man då inte skriva dagbok? Nej faktiskt inte.

Men så här en månad senare (förra inlägget va 13 mars) har det ju hänt massor.
Lilla Lova har ju fyllt 2 år och hon går på dagis och trivs jätte bra. Jag jobbar, även om det varit många sjukdomar så har jag nu kommit in mig i jobbet.

Så det bästa av allt

Vi har fått RUTINER!

Filip, Isak och Lova somnar i tid på kvällarna. Vi har varit väldigt dåliga på kvällsrutiner de senaste 13 åren tills nu. Å det va liksom inget vi ens försökte få till det bara blev så.
Däremot skulle jag vilja lägga mig lite tidigare, så mina rutiner e inte lika bra. Jag e ju GRÄSLIGT trött på morgnarna och tänker varje morgon:
orkar inte jobba!!

Men veckorna går ju så himla fort å nu är det snart helg igen.

Å snart bär det av till ULLARED!! Å jag längtar ska bli så kul.

Nej nu ska jag börja min vandring till sängen, bjuder på en härlig bild på Lova som visar att våren faktiskt tänker komma i år också.

På återskrivande

4 kommentarer:

  1. Hej
    Härligt att du kommit igång m bloggen igen:) har kikat in nästan varje dag..
    Ullared är ju underbart, när bär det av?
    Själv ska jag dit den 27 denna månad:):)
    // Hälsningar från Maria Stjernberg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men Hej på dig! Den 25 och 26 ska jag vara där, men så kul det hade varit att ses!
      Förra året va första gången i ullared och jag blev helt stirrig när jag kom in, men så kul det va! Denna gång är jag mer förberedd och listan e redan lång :-)
      Ha det gott kram Linda

      Radera
  2. Hej på er!
    Det är så roligt och trevligt att läsa vad som händer i familjen Seth. Härligt att det funkar med dagis... ja med rutinerna. Vilken duktig stor tjej ni har, städa och göra fint till mamma kommer hem. Som jag alltid tyckt och även sagt så är ni en fin familj! Kram kram till er alla. Faster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Å tack snälla! :-) Ja faktiskt så måste jag säga att det är skönt nu igen när vardagen kommit. Å måste nog faktiskt berömma barnen själv också, alla e duktiga och hjälps åt nu när vi jobbar båda två.
      Hoppas allt e bra, här snöar/regnar det! Vill ha vår nu.
      Ha det gott och hälsa farmor kram kram

      Radera