måndag 29 april 2013

P-hus, ullared och trötta barn

Då va a det en ny vecka och en betydligt lugnare vecka blir det.

Hur va då Justin Bieber? Tjejerna va nog väldigt spända, det va tjatter fniss och skratt i bilen till Stockholm.
Fick jätte bra att köra dit, mycket tack vare min duktiga kartläsare A.

Vi parkerade i globens p-hus och gick iväg med tjejerna. Sen gick vi mycket snabbt igenom lite affärer.
Vi gick till bilen, när vi sen satt där så insåg vi att där skulle vi sitta som närmsta 5!!! timmarna.

Vi va inte ensamma om det, i bilen mitt emot satt en och läste bok. Ja vi kanske skulle haft någon tidning sa vi ock gick ock köpte.
Men ingen av oss hade någon ro att sitta tyst och läsa, vi pratade fnissa och skratta och förstås FIKADE.

Tiden gick faktiskt fort och jag e så glad att jag hade sällskap, fy för å sitta ensam i ett parkeringshus i Stockholm. Å fy för ungdomarna som sprang runt därinne, med huvor på huvudet. Nej fy usch jag va nästan rädd.

När klockan närmade sig midnatt gick vi ut till globen för att möta tjejerna. Först kom några enstaka, lugnt och fint.

Skönt! Sa vi då.

Sen kom det mer folk och snart kom dom och sprang en del skrek och en del grinade.

Vi tjejer va aningens sena, det visade sig att dom varit duktiga och gått på toa innan och sen blev det ett stopp vid       t-shirt försäljningen!

Det gick även bra att köra ut ur Stockholm och vi gjorde ett snabbt stopp på donken sen ville jag bara HEM.

Jag skulle ju liksom upp tidigt. Tjugo över två va jag hemma, förberedde lite inför min resa, ladde kaffe och plockade fram. När jag ställde min klocka talade den om för mig att den skulle minsann ringa om 1 timme och 13 minuter!

JIPPI!

Kl.03.00 tittade jag på klockan sista gången sen ringde den 4.

Men det gick bra, blev hämtad strax före 5 och vid 12 va vi så äntligen framme i ULLARED

Vi handlade ungefär till 18.30 sen mat och sen incheckning i stugan.

Sister yster och jag fick ett sånt där jobbigt skrattanfall på kvällen men jag somnade till slut.
6.30 ringde klockan igen.
Mera shopping!

Ca. 21 va jag hemma på Garverivägen igen. När allt va inne i köket och låg utspritt på hela köksgolvet, då..

Då kom tröttheten!

Idag e jag hemma med alla 4 ♥ känns behövligt. Dom verkar också trötta!

Jag hade iaf en rolig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar