torsdag 11 augusti 2011

En pratstund vid lunchen idag

Vi nämnde skola å dagis.

Isak: usch, prata inte om dagis.

Nästa sommar kommer du tycka de e spännande, då börjar du i skolan, lekis. Å Mia börjar sexan.

Ja de höll han me om, å nästa är ändå, då börjar Mia i Våla.

Emilia: Då blir ja tonåring.
Isak: Ja, då ska du bli snäll å inte säga nej.

Jag: Ska hon inte säga nej?
Isak: Nej, som Markus.

Jag: Ja du menar när han e här o hoppar studsmatta med dig?

Isak: Ja, för han vill ju va snäll mot mig.

Det återstår att se om storasyster blir lika snäll som kusinen Markus.

Annars idag känns de lite sorgligt. Jag skulle BARA prova med sittvagnen, hur de såg ut liksom. Å där trivdes ju hon!

Min fina liggvagn, ska ja aldrig mer få dra den? Den får stå framme ett tag, så ja kan känna lite på den ibland.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar