onsdag 3 augusti 2011

Jag är med o tävlar!!

Japp, det är jag!






Om en åkpåse. Mest bara för att få det bekräftat att jag allra troligast är född utan genen som innehåller: tävling o vinst.





Men visst vore det väl så fint med den svarta åkpåsen i Lova´s vita vagn, hoppas kan man ju iaf.



Tävlar gör man hos Mumari.com http://mumari.com/2011/08/tavling-vinn-akpase-fran-elodie-details/


Här har det däremot hänt grejer! Mamman va så mogen för att börja ge sin lilla bebis flicka lite majs o potatispure.


I måndags, hela familjen ville va me och se det STORA ögonblicket. Stackars lilla Lova visste inte riktigt vad hon skulle göra med det där som blev instoppat i munnen på henne.


Pappa Fred knäppte kort, Emilia filma och Isak han skratta så åt henne. När vi efter lite tag var klara så stängde Emilia av filmningen och då, då kom kräket!


Stackars liten, mamma fick dåligt samvete och tyckte så synd om sin lilla bebis som fick prova sånt där skit.


Så igår hade jag besök av en vän som hade sin 6-månaders med sig. Han åt burkmat, satt på golvet huur länge som helst och lekte utan att tippa vare sig fram eller bak. Han satt hur bra som helst i barnstolen.


Det var då jag upptäckte att jag kanske lite, bara lite, har hämmat mitt lilla barn. Jag vill ju ha min bebisflicka, men kanske kanske hon faktiskt börjar bli lite större nu....


I morse fick hon till och med sitta i stolen vid bordet och faktiskt så, tog hon inte den där leksaken själv? som låg på bordet.


Nu ska det planeras lite, pojkarna i familjen ska ut med mormor o Kalle å båten idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar