onsdag 10 augusti 2011

En tur till Åland och igel bebis

I går var vi till Åland. En dagstur till Mariehamn. Vi ville göra något när alla va med och det var uppskattat. Filip tyckte det var kul att få gå runt på båten och han gillade lek-utrymmet.

Isak tyckte inte det kändes som en båt utan som om han va i ett hus. Inte åkte båten lika fort som Kalle´s båt heller...
Lilla Lova va vaken i princip hela tiden, även hela bussresan hem - fattar inte hur hon orkade.






Hon va så här glad





Pappa med sina flickor




Mina boy´s




Emilia





La Familia, minus Fille......





...... som ville sitta själv o inte med oss





I dag har vi haft besök av en bebis-kompis med 2 storasystrar o mamma LL.

Mycket trevligt, mera sånt!!


Lova somnade, efter att ha varit ovanligt grinig, och sov ett tag sen var det glada miner igen. Ålands resor tar på krafterna.
Mamma kompis hade med sig gröt som skulle provsmakas, även min jätte lilla bebis tyckte hon.

Okej, då. Morotspurén är hon ju inte ett dugg förtjust i, så vi provade lite med. Det var snäppet godare än purén men inte någon hitt direkt. Stackars liten vet ju inte vart hon ska göra av det där, men svalde nog lite mer idag.

Iaf så har vi nu köpt hem både gröt och efterrättspuréer. Sen nu i kväll fick jag även för mig att jag skulle öppna det där tillägget som jag köpte förut, så hon åtminstonde får vänja sig vid flaskan.


För det första så lyckades jag skaka ut det mesta på mig och i hela köket, men lite blev det kvar.

Det skulle visa sig att det räckte, hon sög minsann INTE på den där saken. Jag försökte med ammnings-ställning och stå upp och allt möjligt. Hon slutade iaf grina/skrika när jag slog igång Jennifer Lopez: On the floor, det är den låten hon tystnar till i bilen och det funkade även nu. Till slut gav jag upp och började istället amma och det var då som igeln i henne kom fram.









Om ja blundar kanske hon tror jag sover










Nä, sånt här skit vill hon inte ha




Ska försöka några dar nu så får vi se sen, dom andra åt redan gröt och mat vid 5-månader.



I morgon blir det packning och förberedelser inför våran sista semester tripp. På fredag åker vi till Mora och bor i husvagn, ska bli härligt.



Fred ska ju iof cykla cykel Vasan, men jag och barnen ska semestra iaf. Hoppas bara solen visar sig också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar