måndag 29 augusti 2011

Ofrivillig sovmorgon

Fred väkte mig i morse.
På nått sätt kände ja nog på mig.
Va e klockan? Va de första ja fråga.

Kvart i sju KVART I SJU liksom
Filip åker med taxin kl.7!!

Det blev rivstart för alla o stackarn hann inte med frukost. Men ja skickade med o sms:ade fröken, så han får äta i skolan.

När sen alla va iväg såg försökte vi med lite gröt igen. Hon vill verkligen inte. Efter veckor av provsmakningar har nu ja nästan lärt mig tycka om gröten.
När hon sen somna så tänkte ja försöka komma igång med dom där promenaderna.
Började gå, så raskt ja kunde i foppa-tofflor, o telefonen ringer ganska direkt.
Det fanns en skadad häst i stallet o dom ville låna transporten. Så ja gick då istället till vulken o lånade ut den. Å då kändes det liksom inte längre så lockande med en promenad.
Så ja gick hem.

Ja, ja får försöka på nytt nån annan gång. De e ju bara så tråkigt att gå ut o gå.
Nu skyller ja på mina skavsår som ja drog på mig för två dar sen, har aldrig nånsin haft så hemska sår. Men som tur är så har syster Johanna kommit hem igen o sagt att de skulle tvättas med sprit ( gjorde ONT) o så fick ja nått slags plåster så jag kanske ev kan ha skor på onsdag.

Borde egentligen göra nytta nu när hon faktiskt sover!!!
Bara en kopp kaffe först..
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar