måndag 31 oktober 2011

Höstlovar

Det va liksom inte nån bra idé att behöva ställa om klockan precis innan höstlovet.

Alla barnen skulle va hemma idag, inga tider att passa och sovmorgon, trodde vi. När vaknar Filip och vill gå ner? Jo, kvart i fem! Som i nästan-mitt-i-natten.
Sån tur var gick Fred upp, men halv sju åke ju han så då va det bara att gå upp.

Det slog mig ganska nyligen att julen närmar sig och jag har inte en aning om vad jag ska köpa. Satt mig och skulle försöka skriva lite förslag, som en slags början.
Det ända som står på pappret är barnens namn..
Men Lova blev intresserad, så hon ligger just nu och skriver önskelista, medans Filip mest bara bryr sig om Svamp Bob.

Annars idag har jag lekt operationskoordinator. Någon skulle ta tag i allt som hör Filips operation till. Den någon hade visst inte gjort det. Bara tur jag fick för mig att ring till öron, dom vill nämligen passa på att göra någon slags mätning medans han e sövd. Likaså ögon, men där svarar ingen, så får bli att ringa i morgon bitti.

Just ja, igår gick Isak och jag på bio för första gången, bilar 2.
Det va bara tur vi hann med och se den. Vi åkte förbi efter att bara ha varit ute och åkt en sväng, Isak och jag kastade oss ur bilen.
DÅ slog det mig, jag hade ju liksom typ sett ut som en slusk hela dan. Lite skämdes jag allt när jag gick in där med skitigt otvättat hår och med smink från dagen före.
Hur bion va, frågar man Isak nu säger han att det va bra. Men där frågade han flera gånger: är det slut snart, behöver man se klar?
Frågar man mig så vet jag knappt vad den handlade om, någon slags spion, upplösningen kom på slutet. En tecknad film idag e ju egentligen inte för barn, inte för Isak iaf. Han frågade flera gånger: vad säger dom?

Så vitt jag hörde va filmen på svenska....
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort!! / LL

    SvaraRadera
  2. Ser avslappnat ut.... och Lova är högerhänt också.

    Vi håller väl igen lite med julklappar - SOM VANLIGT.

    Om två mån är både jul och nyår över!!

    M

    SvaraRadera