måndag 3 oktober 2011

Ägg i massor och pallade äpplen

Isak har fått ett mycket viktigt uppdrag, han e hönsvakt!

Jag hjälper honom dock, första dagen fick vi hela 13! ägg.

Andra kvällen va det så klart 2 hönor som inte gått in. Jag försökte verkligen, men det gick bara inte. Hönor kan faktiskt se elaka ut.

Fred kom till undsättning, ville ju inte riskera att räven skulle ta dom.

Så idag gjorde jag en äppelkaka, behövde göra av med lite ägg.
Så färska ägg har jag aldrig gjort på förut, Isak och jag plockade dom strax före och då va dom till och med lite varma.
När vi ändå var där och hönsvaktade passade vi på att palla lite äpplen där också.

Kakan blev super god, inbillar mig att den va lite godare än vanligt med egenplockade ägg.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar