tisdag 27 november 2012

Det e visst något unikt över mig å lite Ove Sundberg varning på det

Japp, så är det.
Va till tandläkaren i morse och eftersom jag vet att jag VARJE gång får höra att jag har början till en massa hål. Å jag menar massa, för 6 år sedan fick jag en chock när han sa början till nitton!! hål. NITTON liksom

Så varje gång är jag lika nervös, men det konstiga är att jag inte lagat ett enda hål sen dess. Å idag sa han att jag faktiskt va lite unik för mina början till hål plus de tre hål som egentligen borde lagats för lääänge sen liksom har stannat och nästan blivit bättre. Å det hände nästan inte på nån men på mig hade alla gjort det.

Gissa om jag va lättad när jag gick därifrån. Förutom att jag också fick reda på att jag är en tungpressare. Ja så pass mycket att jag har mitt eget tandavtryck på tungan typ. Så en bettskena på natten vore bra tyckte han. Som Ove Sundberg typ... Mindre kul.

Något har visst hänt i min mun menade han på, det e mycket som påverkar bland annat hormoner. Å då kom jag ju på att för ungefär 5 år sedan opererade ju jag bort min sköldkörtel, å den styr ju många hormoner. Så nu tror jag på det, att det va den som gjorde hål i mina tänder, ja varför inte?

Så har vi ju tagit hem två kompisar åt våran lilla Prins. Två chihuahua kompisar. Vi ska testa nån dag och se om dom trivs ihop och med barnen, dom va inte vana vid barn. Vi får se.
Jag tyckte vi hade så lite djur innan........

1 kommentar:

  1. Va härligt med tandläkeriet. Inte så dyrt då kanske !? När det gäller bettskenan så hoppas jag du har bättre timing än Ove Sundberg när den ska placeras på plats......

    SvaraRadera