tisdag 13 november 2012

Pysslat lite

Vilket jag skulle gjort för lääänge sen.
Det dåliga samvetet har växt och växt och sist jag va in på Hab blev jag faktiskt lite ledsen på dom,  va ett jobbigt möte.  Å då har vi ändå gått där i tio år.
Men men,  saker och ting går liksom upp för en ibland.

Men nu så.  Filips bok e KLAR!!!
Tre ex. En bok till skolan, en till myran och en kvar hemma.
Så blev det inplastning av diverse bilder också.  Tyvärr hade Filip redan somnat när jag va klar, så han får titta på sitt vecko schema i morgon bitti. 
Fredags myset med ostbågar är redan inplanerat.

Å i morgon är det ju ledig dag,  skönt!  Nu när jag jobbar lite så får just "ledig dag" en liten annan klang.  Härligt,  det blir en liten tur till Sala. Ska ju ut på roligheter två helger i rad å det fattas lite kläder i garderoben. ...

Måste bara skriva en "Isak"
Han har en lös tand och trodde den skulle lossna i skolan.  Så frågar han mig:

Är det mörkt i skolväskan?
Ja, varför undrar du det?
Jo, tappar jag tanden så lägger jag den i väskan å tänk då om tandfen hinner komma innan jag kommer hem.

Lilla gubben liksom,  ja tandfen kommer ju visserligen på natten, å då är det ju mörkt. Så lite rätt hade han ju. 

Så sa han ju något mer kul i helgen som jag tyvärr inte minns nu,  måste bli bättre på att skriva upp, man glömmer ju så fort. Å det e så kul att kunna gå tillbaka och läsa. 

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

  1. Vad kul det ska bli att läsa Filips bok nästa gång jag jobbar på myran :)

    SvaraRadera
  2. Hi hi, ja den blev väldigt enkel men en liten bok blev det iaf.

    SvaraRadera