tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

 

Efter fredagens fiasko blev helgen riktigt bra.

I söndags så rev vi äntligen bort överskåpen på kyl och frys och frysen fick flytta ut på altan.

OJ, vilken yta vi tyckte vi fick i köket. Nu är det bara så att jag har lite för mycket idéer om det där hörnet. Men vi ska ta det lugnt, faktiskt! För först ska vi byta golv i köket så får vi se sen hur det blir i det där “hörnet” som blev.

Igår hade jag nya (kanske inte jätte nya längre) grannen på besök å det va jätte trevligt. Å medans hon va här kom Emilia hem med två stora paket.

Undrade först vad det va för något, så kom jag ju på. Fick ju tips av mamman i Familjen L att beställa canvas tavlor. Jag hade lite bråttom när jag gjorde det då rabatten gick ut dagen efter.

Eftersom jag inte riktigt kan det här med mått och så så fattade ju inte jag riktigt hur stora tavlorna skulle bli. Det stod visserligen 40x40, men det sa inte mig så mycket. Att dom skulle var fyrkantiga fattade jag men att dom skulle vara så här STORA:

2012-02-14 13.36.472012-02-14 13.36.55

Vet inte riktigt vart jag ska placera dom om jag ska vara ärlig. Men jag är nöjd, jätte fina är dom. Ni ser ju den där bultbrädan bredvid, tavlorna är STOORA

Det tråkiga nu är att Lova blev förkyld igår och i morse va hon lite sämre ändå. Jag som skulle åka till Tierp i morgon. Nu hoppas vi att hon piggnar på sig fort, typ till  i kväll.

Så hoppas vi att Filip får det bra på alla hjärtans dag. Han får en extra kram på torsdag när han kommer hem från myran.

Nu vaknade lilla Lola, hoppas hon sovit bort förkylningen.

2 kommentarer:

  1. Hej Linda,
    Filip hade en bra alla hjärtans dag på Myran.
    Vi gjorde bakelser till fikat och det var så roligt för Filip åt upp hela sin bakelse, och det hör ju inte till vanligheten.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va roligt att höra! Blev jätte glad av din kommentar, kom till och med en tår.

      Tack!

      Radera