söndag 19 februari 2012

Dagen i bilder

 

2012-02-19 08.57.092012-02-19 08.57.12

                          Lova äter frukost. Såklart blåbärspuré och vanilj yoghurt

 

Lova älskar att vara med sin pappa när han lägger in golv. Inget är roligare än skruvar, brädor och hammaren.

2012-02-19 10.16.022012-02-19 10.16.072012-02-19 10.16.172012-02-19 10.16.25

Hur jag än bär mig åt så väljer hon ALLTID verktygen och det pojkiga, därav tyllkjolen

Annars har dagen idag varit väldigt trevlig. Fick ett sms av grannen om jag ville ha kaffe. Tackar man inte nej till. Tycker verkligen det är jätte kul att ha fått grannar som man bara kan traska över till.

Å när jag kom hem hade Emilia bakat kakor! Jätte goda kakor och vad passade inte bättre då än en liten löprunda. Min andra granne undrade om jag inte ville med på en liten prova-på-löp-runda.

Vi provade och det kändes riktigt bra, å bäst av allt: Jag kunde springa! Å det har jag nu precis firat med chokladpudding och grädde.

I morgon blir det Valbo och inhandling av diverse målerisaker till golvet. Sen är jag jätte spänd på att höra allt om “resan” som Familjen L ska göra. I morgon bitti åker dom till en Sallas träff på Ågrenska. Åh va jag skulle önska det fanns sånna träffar för oss också, för oss som har barn med Jacobsen.

6 kommentarer:

  1. Nu är vi på väg! Har åkt mer än halvvägs. Ska bli väldigt spännande att träffa alla.

    Vad duktig du är som är ute å springer. Dags att lägga skorna på hyllan bara... :))

    Ska försöka blogga!

    Kraaam från fam L

    SvaraRadera
  2. Inte skorna.. Kakorna ska det va!! :))

    SvaraRadera
  3. Ha ha, mm e väl det. Kakor e ju bara såå gott

    SvaraRadera
  4. Blåbär och VITT hus....du är modig du! =)

    SvaraRadera
  5. Hej

    jag letade efter Jacobsensyndrom bloggar och hamnade hos dig på något sätt.Jag tror att du,jag och lilla Johannas mamma har mailas för ca 3 år sedan då jag precis hade fått veta att min lilla tjej är född med Jacobsen.
    Ville bara kommentera det här med Ågrenska, jag har faktiskt mailat till de nyligen och de skulle återkomma till mig nästa vecka.Jag undrade hur man går tillväga när det gäller sådana här träffa.Blev förvånad när jag såg att Jacobsen inte finns med på deras lista över sällsynta diagnoser.
    Din Filip är verkligen en fin och duktig pojke(resten av barnen också :) )

    Hälsningar från Stockholm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja det stämmer nog, tycker jag minns ditt namn. Men va spännande med Ågrenska, vore så kul att träffa fler. Vi har ju träffat Johanna, men det va längesen nu.
      Hör gärna av dig viker svar du får.
      Ha det gott
      Linda

      Radera