torsdag 23 februari 2012

JIPPI, äntligen!!!

 

Vi har vatten i badrummet, vi har ju bara väntat sen strax före jul.

Vattnet togs visserligen bort tidigare, men väggar och målning blev klart strax före jul. Å sen dess har vi nu väntat. Det är inte riktigt klart. Självaste spegeln fattas i ramen och rören ska målas vita och kapas av där dom är lite väl långt upp på väggen.

MEN VATTNET RINNER I KRANEN!!!!

I mitt fina Kockums fat från tradera har jag samlat lite tvålar som sprider en härlig doft. En del av tvålarna har jag faktiskt köpt i Tärnsjö, på K-Atelje.

Annars har vi haft lite sjuklov här. Lova har haft feber i några dagar och varit rejält snorig och grinig. Sen har det varit lite små förkylt för övriga.

Jag har iaf dessa dagar hunnit med att kvistlacka golvet i köket. GANSKA många kvistar va det, å så gjorde jag det TVÅ GÅNGER!! Sen har det grundmålats och nu pågår målning av första lagret med den riktiga färgen. Förhoppningsvis behövs bara två målningar och då borde det bli färdigt i morgon.

Sen har vi hunnit med att njuta ute på altanen, visserligen gillar jag inte slasket och det blöta som blir nu men oj vad det smälter bort snö. Så härligt, vill ha vår! Jag inbillar mig att jag ska promenera mycket just i vår.

Nu hoppas jag att Lova piggar på sig ytterligare i morgon och vill äta lite välling. På lördag ska jag ju åka med jobbet och titta på/gå på Robert Gustavsson på Cirkus.

I morgon är sista sportlovsdagen och hela barnaskaran är hemma. Så har vi ju fått en liten prinsessa också. Grattis till dom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar