fredag 10 februari 2012

Härliga fredag

 

NOT

I morse satte vi fart redan från start. Jag, Isak, Lova och mormor skulle till Uppsala och lämna Filips nattskenor (vi behövde inte åka igår em).

Först lämna dom på Olmed, sen gränby. Vi startade med att fika, Isak va jätte sugen men ville helt plötsligt inte äta. Han mådde dåligt och ville kräkas

I GRÄNBY!!

Vi gick in på toaletten och han stod över toan. Nu kommer det, sa han flera gånger. Sån tur var kom det inget, men vi bad om en påse på cafét.

Så sen gick vi runt i gränby med en påse i högsta hugg, utifallatt liksom

Olmed ringde, efter fyra i em är skenorna klara. Oj, då så länge blir vi inte kvar här sa jag. Typiskt!

Sen blev det Ikea och kl.13 ringde Olmed. Skenorna e klara! Så det va ju bra, nu fick vi med oss dom hem direkt.

Sen inhandlades ett galler/staket att ha framför kaminen, Lova e hopplös hon älskar att sitta framför kaminen och äta bark – det e slut med det nu.

Det är dagar som dessa som det fortfarande är MYCKET praktiskt att amma, MEN jag kan ju inte bara göra det nu när hon börjar lära sig flaska. Blev dåligt med äta för Lova, så på vägen hem blandade vi iordning en flaska och ungefär jätte mycket vällingpulver hamnade i bilen, Isak gjorde sitt bästa för att försöka mata i bilen.

2012-02-10 14.52.47

 

Hon va dock inte så intresserad. Isak blev iaf piggare och det har inte kommit något, så nu hoppas vi det stannar där.

Efter kvällsmaten lyckades ett hjälpsamt barn lägga in en cola flaska i kylen UTAN åtskruvad kork, klibbig kladdig cola på hela köksgolvet.

Sånt är irriterande, men jag lyckades behålla lugnet och säga tröstande att det va inte det hjälpsamma barnets fel, någon annan hade bara inte skruvat åt korken.

Sen sjunker vi alla ner i soffan och bara slappar, när nästa barn är hjälpsamt och går och hämtar den där colan som blev kvar i flaskan åt sin törstiga mamma.

Glas hälls upp och ett glas åker i backen (kan faktiskt vara lite mitt fel också) och återigen har vi nu klibbig kladdig cola överallt, har jag förresten talat om att vi har flyttat upp den vita soffan igen.

Den ska tvättas i morgon!

Det är ungefär då som mitt lugn försvinner för några minuter. Lugnet är tillbaka men den där trevliga fredagen liksom försvann ( eller den kom nog aldrig ens) och vi håller oss för skratt i kväll om jag säger så.

Isak däremot har upptäckt något nytt. Han låg i soffan när han säger:

Jag tror jag kan göra en femma när jag blundar!

Så blundar han och ritar en femma i luften.

GOD NATT

1 kommentar:

  1. Ja det låter som en "härlig" fredag! Här har vi haft en obstinat dag/natt.Hela familjen är liksom små irriterade,och då är även katterna inräknade.Knut är irriterad på sin slemmiga näsa-GNÄLLER,Mamma har ont i ryggen av allt bärande på Knut-GNÄLLER,Pappa ska repa med bandet inför ny skiva,trött-GNÄLLER,Katterna vill gå ut men får inte själva-GNÄLLER och river tapet! Hurra för helger??! =)

    SvaraRadera