tisdag 7 februari 2012

Fullt upp….

… det är bara förnamnet

I helgen startade projekt flytta runt allt möjligt.

Det började med att vi flyttade åt Emilia. Hon har nu flyttat från övervåningen och ända ner i källaren. Jag erkänner att jag inte trodde hon skulle sova där, men det gjorde hon. Hon är så nöjd med sitt nya rum.

Då blev det sen flytt av Isak, han skulle nu in i Emilias gamla rum. Lite överskotts möbler som stod i källaren skulle bäras upp till hallen och hej och hå va stökigt det är under tiden.

Men tanken är att det ska bli bra. Så i söndags åkte ju Johanna och jag iväg på sitskurs i Agersta, så då stannade det hela upp lite.

Vi va på kurs från 12 till 17 och jösses va trött jag blev, somnade som en klubbad säl på soffan före nio. Å igår skulle vi till Uppsala med Filip så ingen taxi att passa på morgonen hade vi heller, så jag sov å sov och sov – ända till kl.8!!

ÄVEN FILIP

När vi gick ner han och jag så insåg jag ju att Emilia hade fått klara sig själv på morgonen, hon hade till och med låst in sin mamma och sina 3 mindre syskon.

Sen blev det lite stressigt kl.10 skulle vi vara i Uppsala. Lova fick jag väcka kvart i nio! I väg kom vi och vi kom precis till kl.10, sjukgymnasten skulle vi träffa. Han går ju tyvärr fortfarande ganska mycket utåt med vänster fot, men det skulle snart bli bättre för vi skulle vara på Olmed kl.12 och få nya nattortoser. För du har väl med dom gamla? frågad sjukgymnasten.

Då svor jag, högt också

Vi ska tillbaka till Uppsala på torsdag……….. MED de gamla nattskenorna

Sen var det ridning för tjejerna i Agersta i går kväll och vi va väl hemma igen efter halv tio. Trött som bara den ställde jag klockan på 05.45, morgonpromenad!

Jag stod påklädd i hallen och funderade om inte soffan skulle vara skönare när det precis kom ett sms från min promenadvän att hon va redo. Men när man väl kommer ut är det ju skönt. Å nu återigen ska jag ge mig den på att få bort dom där hemska kilona som envisas med att sitta fast.

I dag ska Lova och jag åka till Harbo på öppna förskolan, så vi slipper se allt som fortfarande inte har flyttat till sina rätta platser än.

Sen kommer en lite Isak, han är så rolig. I går skulle jag åka och handla när jag kom på att Fred kunde fylla en kanna vatten och ställa i hallen, så när jag kom hem från ICA bara kunde gå ut till hästarna med den.

Jag stannar till utanför hallfönstret, sittandes i bilen och Fred och Isak står inne i hallen och tittar ut. Jag försöker med tecken visa att jag vill att han ska fylla den där kannan. Fred och jag tokar oss och gör väl lite väl tokiga tecken och jag skrattade för mig själv i bilen. När jag sen kommer hem så hade Isak sagt:

Vilken rolig fru du har!

Han är rolig våran Isak.

Nä, nu måste jag väcka bebis om vi ska hinna till Harbo. Avslutar med ett kort som Emilia tagit som jag tycker är riktigt fint.

En vintrig bild på tärnsjön

DSC_0056

1 kommentar:

  1. Ja han är för rolig Isak.... Gör en liten "rolighetsbok" och skriv ner sånt där kul som barnen säger, för jag lovar - man glömmer och framför allt blandar ihop vem som har sagt vad. Dom tycker ju det är jättekul när man berättar vad dom sagt som liten. Isak var jätteivrig en gång när vi prata om sånt... "vad sa jag mera!!! Tror förresten att jag själv ska fixa en sådan ant bok.... När Oskar var liten sa han: "käm, onk, äjäj, offoff" = kräm, mjölk, grädde, smörgås. /MM

    SvaraRadera