torsdag 16 februari 2012

I dag va det bitigt

 

Igår begav vi oss till Tierp. Lova blev lite bättre i snorigheten tyvärr blev ju inte vädret bättre. Efter Våla va det inge kul.

Å mitt på hållet fick jag ett meddelande att jag fått en kommentar på mitt förra inlägg, en kanske till synes ganska “oskyldig” kommentar. Men den gjorde mig jätte glad, så glad så jag till och med blev lite rörd.

Iaf så kom vi fram till Tierp och där följde vi med Familjen L på “Kyrkis” där dom för dagen hade musikstund. Visste inte riktigt vad jag förväntade mig mer än att få träffa lite gamla tierpare.

Så startade själva musik delen med att plinge-linge-tåget gick genom lokalen.

Så bra det va! Dom hade ett helt band som spelade och själva killen som sjöng och spelade gitarr va jätte bra. Nästan lite Mora Träsk känsla

Kommer garanterat åka fler gånger å då tar jag med mig Isak också, tror han skulle gilla det också.

Det va jätte kul att få träffa och prata med både gamla och nya bekanta. Efteråt åkte vi hem till kompisen Tuva (Familjen L) ett tag. Eller det skulle endast bli ett litet tag, men som alltid när vi ses så bara springer tiden iväg. Vi har ju ALLTID så mycket att prata om. Rätt som det va så va klockan halv tre och det va dags att åka hem igen.

Lova va mycket trött efter dagens roliga händelser och vi hann knappt ut från Tierp innan hon såg ut så här:

2012-02-15 14.26.342012-02-15 15.16.52

Väl hemma va både hon och jag trötta.

Å det va inget mot va jag va imorse. Fy bubblan när klockan ringde 05.40. Tyvärr va jag så trött så jag hastade på mig kläderna, FÖR LITE kläder. 17 minus och riktigt kallt, kände hur jag nästan frös hela rundan fast vi gick raskt.

Å nu på em så har Emilia och jag varit ute och ridit och hua va det blåste och vi va ganska kalla om kinderna. Tyvärr har jag även blivit kall på lite fler och fel ställen. Det började nog med att jag blev för kall i morse och lägg då till att Lova har tuttat en aning lite mer de här dagarna igen och den kombinationen går inte riktigt ihop.

1 kommentar:

  1. Roligt med utflykt! Jag och Lill-Knuten kan hänga med framöver också,ja när han uppskattar sång lite mer dvs.Jag bodde faktist mina första 4 levnadsår i Tierp,Tolfta! Trevlig helg!! Grannen

    SvaraRadera