onsdag 1 februari 2012

Så blev man överflödig då

Det började ju ta sig på riktigt i söndags, 100 ml välling – när jag var borta.

Så i måndagskväll började våra lektioner i Agersta och jag skulle så vara borta några timmar igen. När jag kommer hem har hon ätit välling 2 GÅNGER!!!

Å inte skulle hon tutta på mig, vilket jag ansåg behövdes efter de timmarna.

När jag försökte med flaska gick det inte.

Så igår blev det pappa och flaska igen, så tyckte storasyster att hon ville prova ge henne lite av den där barn-äppelmosen, som hon vägrat tidigare. Hon riktigt gapade, flera gånger.

Vad är det som händer? Å helt plötsligt, va ska jag göra nu liksom

I går hade vi lite lyx att pappan va hemma med oss och medans det 3 största barnen va i/på skolan/dagis så passade vi på att luncha på Faster Veras.

Men idag är Lova och jag själva igen. När vi skjutsat Isak till dagis tänkte jag minsann prova med en flaska välling, hon måste ju kunna äta det även från mig.

HON ÅT! Samtidigt som jag satt och tyckte NEEJ, lilla snuttan det kändes lite jobbigt. Å då är jag ändå inte nån sån som menar att man måste amma, bara det att nu har vi ju gjort det så länge å från ena dan till andra så ratar hon mig. Tänkte nästan grina lite, tills jag kom på att det här har jag ju lääängtat efter.

Å nu har vi precis provat kiwi också, hon åt! Lite lustig smak men gapa gjorde hon, så ville hon se mig bakom kameran också….

2012-02-01 10.50.332012-02-01 10.50.372012-02-01 10.50.432012-02-01 10.50.54

 

Jag funderar lite på vad jag nu ska göra hela dagar. Att enbart amma en 10 månaders tar liksom hela dagen, hon har velat äta OFTA, å inte behöver jag ju dammsuga lika ofta längre heller, sen Bamse Rött hjärta somnade in.

Jag får väl flytta runt lite möbler, brukar kännas bra. Tror nästan det är dags för soffbyte igen….

5 kommentarer:

  1. Nu har Lova bara bestämt sig och Mamman får vackert acceptera - va roligt.....
    /MM

    SvaraRadera
  2. åh har bamse fått somna nu.. lär kännas både tomt och skönt för hans skull. Ja, soffbyte är något jag vill också!! vill ha en mörk soffa, har roberts gamla nu, den är typ tio år! haha. Man tager vad man haver. Går det bra med hästarna förresten? Känns som jag blivit helt avskärmad från hästar sen albin såldes. tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch va tomt det blev. Jag kan tycka att jag hör han ibland...
      Ja, nu har vi bytt soffa :-) har ju turen att ha en soffa nere i källaren också, och det är den som vi byter plats med ibland.
      Har precis haft en mörk, nu blev det en ljus här.
      Det går bra med hästarna, nu har ju lektionerna börjat igen, skönt! Du får komma och lukta lite på dom :-)

      Radera
  3. Liten blir stor...ger förstås dubbla känslor :-)

    SvaraRadera