lördag 25 februari 2012

Det går bra nu

 

INTE!!

Vi tyckte igår att Lova blivit ännu lite bättre, så kom natten. När klockan va 3 då gav jag upp och gick ut i hallen uppe och satte mig i fåtöljen. Då somnade hon, lite upprätt sådär, så troligtvis har hon ont i öronen.

Det va iaf inte alls jätte skönt för mig att sova där sittandes i fåtöljen, å när Isak nån gång på morgon sidan vaknade och gick mot vårat sovrum fick jag vara tyst som en mus. Hade jag sagt något då hade jag väl skrämt ihjäl stackarn.

På morgonen sen bestämde vi att, Emilia jag och mormor, skulle åka till Valbo strax efter lunch. När Fred kunde vara hemma med pojkarna och den lite sjuka bebisen. Vi tyckte det skulle bli en bra test i och med att jag i morgon lördag ska vara borta många långa timmar.

När vi satt i Valbo och fikade passade jag på att ringa hem och fråga hur det gick. Inget svar på hemtelefonen å när pappan till slut svarade på mobilen fick jag direkt höra att han hade lite panik.

HJÄLP va e det nu, tänkte jag. Det va visst någon lastbil som hade punktering och där satt han med 3 barn. Men det löste sig, farfar ryckte in som barnvakt. Å till det jag ringde hem om, jo då hon hade ätit vanilj yoghurt med blåbär och en leverpastej smörgås toppat med lite välling.

Hon kan faktiskt när jag inte är hemma. Så det kommer nog gå bra i morgon, blir nog värre för mig.

I Valbo skulle jag köpa mig en låda till vårat sopskåp. Sist jag var på IKEA fick jag hjälp av en jätte trevlig säljare. Visserligen hade vi ju inget Ikea kök men både han och jag trodde det skulle funka fint ändå.

Det gjorde ju inte riktigt det. Så idag är dagen när vi helt skoningslöst gick lös på vårat Hagakök med skruvar och mejslar och hej och hå. Tills vi märker att skruven kom ut på framsidan.

Just det FRAMSIDAN!

Wow, va snyggt det blev liksom

Inte nog med det, luckorna blev som ostadiga och när vi skulle provöppna så lossnade dom helt sonika och ramlade ner på vårat nya köksgolv.

På söndag åker jag till Valbo igen och köper nya luckor, till sopskåpet. Så det kommer nog bli skitsnyggt tror jag med olika luckor. Men det kan ju knappast bli värre än att ha det se ut så här:

2012-02-24 23.10.40

Visserligen har jag ju “öppnat upp” mitt kök genom att sätta hyllor istället för skåp, men att öppna upp sopskåpet vet jag inte om jag har lust med.

Det får ju så klart bli nya luckor till övriga skåp med men vi avvaktar lite tills vi har funderat ut vad som kommer hända med “kylskåpshörnet”

Så det går väl inte sådär jätte bra för oss just nu kan man säga.

Däremot lilla Lova blir jag inte riktigt klok på, ena stunden frisk för att sen verka sjuk igen. När vi kom hem va hon jätte glad och hon älskar att krypa in på toaletten och sitta där och dona, men så ser man ändå på ögonen att hon är inte riktigt pigg. Får väl se hur det blir för dom i morgon, övriga familjen ska nämligen på 30-års kalas är det tänkt, om nu Lova orkar med det.

Så här glad va hon iaf ett tag idag

2012-02-24 18.40.392012-02-24 18.40.472012-02-24 18.41.01

Tills det helt plötsligt vänder och hon blir sådär förkyld och ledsen igen

 

Å nu får vi sitta här i soffan tills köksgolvet har torkat, Fred målar en andra gång och vi blev lite inmålade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar