onsdag 19 december 2012

Bra försäljare och dåliga shoppare

Ja, idag kl 8 åkte vi till Uppsala för att handla det sista julklapparna.
Det började bra på Ica Maxi och sen ännu bättre på Siba. Där vi träffade på världens bästa försäljare, det är inte illa. Annars brukar dom mest va jobbiga och dryga och tjata om en massa tilläggsförsäkringar. Den här försäljaren sålde nått som inte kosta oss ett dugg men det gjorde att vi fick 500 kr i rabatt.  Sånt gillas!!

Sen gick det mest bara utför. Först åkte vi till stan, där frös vi mest så efter 2 timmar gav vi upp och åkte till Gränby. Där irrade vi mest runt och diskuterade vad vi skulle köpa men utan att köpa det vi pratade om. Man blir ju trött, när kl blev fyra kom vi fram till att vi kunde lika gärna åka hem för det hände liksom inget.
MEN, det som jag önskat mig mest av allt. Ett halsband från Rock by Sweden med liksom inbyggda hörlurar till telefonen. Det har jag tänkt beställt på nätet men tänkte nu att jag skulle kolla in det först.

Vilken tur!

Det blev ingen julklapp, kände ganska fort när jag provade halsbandet att det va liksom ja, inget jag kommer använda. Vilken tur jag inte hade beställt det.

Nu ska vi till med knäck- och gräddkola kok. Å så ska äntligen skinkan in i ugnen, så i kväll blir det sent. Å jag älskar den ljuvliga doften i natt sen när vi ska provsmaka första skinkmackan.
Även då den är som godast tycker jag.

Ja, så blir det en till tur till Valbo på fredag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar