fredag 14 december 2012

Full rulle som vanligt

Igår va en sån där dag igen när det va många tider, men dom va inte samtidigt iaf.

Först skulle Isak till skolsyster för första gången. Längd och vikt, syn och hörsel. Å gissa om jag blev väldigt förvånad när vi upptäckte både jag och skolsyster att Isak såg sämre på ett öga.
Inget jag ens har märkt och inget han har sagt heller, men det va så pass tydligt så till och med jag märkte det nät han satt där.
Får se då, remiss till ögon skulle skickas.

Efter det va det bara å åka till Heby och titta på Filip när dom skulle lussa. Aningen sena fick jag skicka sms till fröken och säga, vi kommer men något sent.
Hon ringde upp och sa att dom väntar in oss och att dom fördröjer det hela.
Kan man annat än gilla dom?
Filip går verkligen på världens bästa skola med världens bästa personal.
Det som dock känns lite tokigt är ju att man oftast samlar in något från klassen och ger. Det har vi aldrig gjort i Heby, dom e tre elever i Filips klass och ungefär lika många vuxna, så bor vi ju liksom utspritt också. Men i år köpte vi med oss en chokladask, som dom kan ha i fikarummet.

Å efter det körde vi på med utvecklingssamtal, när vi ändå va i Heby.

Sen på kvällen blev det lucia i skolan av Emilias klass. Jätte fint och dom va duktiga, dom klämde till och med till med en låt från min bästaste julskiva med Carola, så då njöt jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar