måndag 17 december 2012

Duktig mamma

Idag har JAG, mamman som älskar att vara inne, faktiskt klätt mig och gått ut med Lova och Isak. Lova fick åka pulka och jag frös mest och frågade hela tiden om inte Lova också frös om händerna och ville gå in.

NEJ! Blev svaret varje gång.

Till slut kom Emilia hem från skolan och jag försökte åter igen. Nej! Bestämd som hon e. Vi gick några extra vändor och Emilia va snäll och sprang lite med henne. Till slut tog storasyster lillskit i famnen och vi gick helt sonika in.

Medans jag packade åt Filip som ska vara på myran i veckan, gjorde Emilia varm choklad åt oss.

Så nu på kvällen kom den äntligen in.

GRANEN

Det är ju så mysigt och jag riktigt njuter när granen blivit klädd, jag blir som lite religiös. Å i år va jag riktigt duktig, jag lät barnen klä granen!
Jag har annars en ganska klar bild över hur min gran ska se ut och jag vill då inte ha en massa krams i den. Men i år är alltså året jag bara satt och tittade på.

Å vet ni vad? Den blev jätte fin (ändå)

I morgon ska jag sätta mig ner och kolla alla klapparna och skriva upp allt som saknas, för på onsdag åker vi för sista gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar